Santa Barbara - Marina del Rey

20 augustus 2016 - Marina del Rey, California, Verenigde Staten

Dag 30
Datum: 20 augustus
Plaats:  Santa Barbara - Marina del Rey

Vanmorgen na het ontbijt zijn we op weg gegaan naar onze laatste bestemming, Marina del Rey, een badplaats ongeveer 30 kilometer van Los Angeles. Het was maar twee uurtjes rijden, dus voor ons weer een kort ritje.

Rond 11.30h kwamen we bij het hotel aan en konden al vrij snel onze kamer op. Nadat we de koffers en rest van de spullen op de kamer hadden gestald, zijn we naar het strand van Marina del Rey, Venice Beach, gewandeld. Even kijken hoe hoog de golven daar zijn. Hoog genoeg, dat is zeker!

IMG_6110

Rond 15h zaten we weer in de auto, op weg naar het centrum van Los Angeles. We zijn via Beverly Hills gereden en wat je daar zag is niet normaal. Rodeo Drive, is zeg maar de PC Hooftstraat van Beverly Hills. De meest dure winkels zitten daar en de duurste auto's rijden daar. Daarna zijn we door gereden naar Hollywood. Eerst over de Walk of Fame gewandeld. Dit is het trottoir dat langs Hollywood Boulevard en Vine Street loopt, waarop meer dan 2500 grote tegels in de vorm van een ster zijn aangebracht met de naam van een beroemdheid uit de wereld van film, televisie, radio, muziek en/of theater. De meeste van de tegels kenden we niet. De tegel die we graag wilden zien, hebben we gevonden, Michael Jackson. We zijn ook nog gaan kijken bij de plaats waar diverse beroemdheden hun hand- en voetafdrukken met een persoonlijke boodschap in het natte cement hebben achtergelaten. Daar vonden we een boodschap van John Travolta.

IMG_6124         IMG_6135

Een vriendinnetje van Iris (volgend jaar zit ze bij haar in de klas), is ook op vakantie in LA. Ze hadden afgesproken om even te gaan shoppen daar. Om 6h zagen ze elkaar, helemaal leuk natuurlijk en zijn ze een uurtje gaan winkelen.

Vanaf de stad hadden we uitzicht op het Hollywood Sign, een karakteristiek punt, Deze letters zijn 15 meter hoog, maar vanaf ons zicht, leken ze heel wat kleiner.

IMG_6131

's Avonds zijn we weer via Beverly Hills terug gereden en naar ons hotel gegaan.

1. Ingrid:
    21 augustus 2016
    hallo reizigers, de laatste bestemming is bereikt dus jullie zullen eerdaags terug keren naar ons gezellig kikkerlandje. Na weken rondtoeren in een land waar alles groots is gewoon weer back to basic! Het was leuk om jullie te kunnen volgen, prachtige reis hebben jullie gemaakt.
    wij zijn gistermiddag ook weer thuis gekomen van een heerlijke vakantie. Het merendeel is al opgeruimd alleen de wasmachine moet nog een aantal keer draaien. ze zeggen dat het warm gaat worden in Nederland volgende week dus dan kunnen we nog nagenieten van het zomerse weer. lieve groeten, Ingrid