Amsterdam - Los Angeles

Dag 1
Datum: 22 juli
Plaats: Amsterdam - Los Angeles

IMG_6938

Na een prima vlucht zijn we rond het middaguur geland in Los Angeles. Voordat we de koffers van de band konden gaan halen hebben we maar liefst drie keer een paspoort controle gehad. De douane is hier wel vriendelijker dan in New York.

Nadat we de koffers hadden gescoord, zijn we met de bus naar de rental cars gereden. De eerste vraag die we daar kregen was, waarom hebben jullie zo'n kleine auto geboekt? Klein? Hoezo? Ja, dit was echt niet te doen voor vier personen, met alle bagage. We konden veel beter een maat groter nemen, extra kosten in eerste instantie $ 3200,-. Echt niet, toen werd het $ 1800,-. Nog steeds niet, dus uiteindelijk $ 900,- omdat we de auto zo lang zouden huren. We besloten eerst maar eens te kijken wat we dan eigenlijk geboekt hadden. In rij 4 mochten we een auto uitzoeken. Er stonden verschillende merken, zoals Ford, Kia, Nissan en Jeep. Je moest echt rennen naar een auto die je wat leek, want anders was hij al weg. Top drukte daar! Als de bagage maar goed past, dan is het prima. Na wat passen en meten bij een aantal auto's viel Thom's oog op een Jeep. Een prima auto, waar de bagage goed in past, dus helemaal niks groters.

IMG_6951

Koffers ingeladen en daar gingen we dan. Zoals bij ons zoals altijd het beste werkt, Ruud navigeert en ik ben de chauffeur. Ze rijden hier allemaal in een automaat, dus lekker relax rijden. Ook op de weg is het in Los Angeles, ondanks de drukte, relax rijden. Op naar ons eerste hotel, waar we één nacht zouden verblijven. Na het inchecken, de zwemspullen gepakt en door naar de zee. Het was inmiddels Nederlandse tijd 12h 's nachts (lokale tijd , dus nog even doorharken om meteen in het goede ritme te komen. Op ongeveer 10 km van het hotel ligt Manhattan Beach, waar we een heerlijke duik konden maken.Daar zijn we naar toe gereden en idd, het was heerlijk daar!

IMG_4619

Na lekker te hebben gezwommen en gesprongen in de golven zijn we terug gereden naar ons hotel. Het was inmiddels 9:00h PM, een mooie tijd om te gaan slapen.

1. Ingrid:
    24 juli 2016
    Hey vakantiegangers, goed begin van de reis: heerlijk in een jeep toeren naar plaats van bestemming. Daarna een duik nemen in de zee en genieten van de kust. Leuk om te lezen wat jullie allemaal gaan ondernemen.
    Hier in Nuenen was het een warm, rustig weekend. Dingen regelen alvast voor de vakantie, drankje in de zon en een gezellige avond met vrienden van een BBQ genoten. Stijn heeft veel pokemons gevangen (wat een belachelijke rage, zijn die in Amerika ook te vinden?). En marit heeft heerlijk in de bios gezeten. Morgen gewoon weer werken en de jeugd al heerlijke vrij.
    Dag allemaal en tot snel xxx lieve groeten uit Nuenen