Los Angeles - San Diego

23 juli 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Dag 2
Datum: 23 juli
Plaats: Los Angeles - San Diego

Vandaag rijden we van Los Angeles naar San Diego, een rit van 120 Miles, met reistijd van 2 uur. We waren allemaal op tijd wakker vandaag, dus we konden al vroeg op pad. Het was erg druk op de weg, dus die 2 uur hebben we niet gehaald. En het gaspedaal wat harder intrappen was ook geen optie, want de politie staat hier erg veel te controleren. Dus gewoon, lekker genieten van de rit en rustig aan doen.

IMG_2647

Onderweg zien we wat de meneer van de rental car bedoelen, wij hebben hier echt één van de kleinere auto's.

Iris had thuis al uitgezocht, dat er net voor San Diego een grote shopping mall was. Fashion Valley Mall, een waar paradijs voor haar. Dit openlucht winkelcentra telt ruim tweehonderd (mode)winkels, verschillende restaurants, een bioscoop en een aantal warenhuizen. Dit was onze eerste stop in San Diego. Met volle tassen zijn we 's middags doorgereden naar ons hotel. Nadat we hadden ingecheckt en de koffers op de kamer hadden gezet, was het tijd om te kijken wat we 's middags nog zouden gaan doen.

Het werd het strand van La Jolla, een badplaats binnen San Diego waar zeehonden liggen. Een zeer gewilde plaats, want een parkeerplek vinden viel niet mee. Toen het uiteindelijk gelukt was, stonden we op een plek waar je 90 minuten mocht staan. Hoe moesten we dit aangeven ? We hadden geen parkeerkaart in de auto liggen. Even navragen dus. De politie komt om de zoveel tijd langs, zet wat op het wiel en als ze voor de tweede keer langs komen en je staat er te lang, dan ben je de sjaak... Weer wat geleerd!

We kwamen bij het strand aan en daar lagen ze heerlijk in de zon, de zeehonden. Af en toe gingen ze even in het water afkoelen, maar daarna mooi weer plat.

IMG_2662

Erg gaaf dat je er zo dicht bij kunt komen. Daarna was het tijd voor ons om de zee in te gaan. Eerst een plekje in de schaduw zoeken, want strandbedjes en parasols hebben ze op dit strand niet. Niet erg, want we hebben al snel een mooi plekje gevonden tussen de rotsen.

Op de terugweg langs de supermarkt gereden om wat te eten te halen voor 's avonds. We hebben een magnetron en koelkast op de kamer, dus eens kijken of we misschien iets makkelijks kunnen kopen. Een lekkere salade was al snel gekozen. Een broodje knakworst erbij en we waren klaar voor vandaag. Na het eten namen we nog een frisse duik in het zwembad. Voor we het zwembad in gingen, hebben we eerst de instructies goed doorgenomen. Ze waarschuwen hier ook voor alles :-)!!!

IMG_4696

1. Mickey:
    24 juli 2016
    Dat ziet er allemaal goed uit en meteen al zeehonden gezien! Geniet ervan allemaal!