Bryce Canyon - Zion - St. George

3 augustus 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Dag 13
Datum: 3 augustus
Plaats: Bryce Canyon - Zion - St. George

We gingen weer op pad vandaag. Een korte route van Bryce Canyon naar St. George met een tussenstop in Zion National Park. Zion (wat beloofde land betekent) bestaat uit ongelooflijke rotsformaties, hoge zandstenen rotswanden met daartussen zacht stromende beekjes en kleine watervalletjes. Het is het meest groene park dat we tot nu toe hebben gezien.

IMG_5422

Onze eerste wandelroute was de Canyon Overlook Trail, van 1,6 kilometer met een hoogte verschil van 50 meter. Via rotsachtige paden, die gedeeltelijk zijn afgezet met hekken, klommen we naast een rotswand omhoog. Boven aan de top hadden we een heel mooi uitzicht op de Zion Valley.

IMG_5435            IMG_5445

Nadat we weer waren afgedaald, zijn we met de auto naar het visitor center gereden. Je mag met de auto namelijk maar tot aan het visitor center rijden. Vanaf dat punt reden er bussen die bij diverse haltes stopten, waar je een wandelroute kon beginnen. De weg in het park naar het visitor center, was al erg mooi om te rijden, via haarspeldbochten en door tunnels zie je grote rotsen. Eerst een plekje zoeken om te parkeren, want het is erg druk in dit park. Daarna even wat te eten en drinken gehaald en we waren klaar voor de tweede tocht. Helaas sloeg het weer om en zou er storm op komst zijn. Wat doen we dan? Morgen maar gaan? Na informatie te hebben ingewonnen bij de informatiebalie, was het veilig om de route nog te nemen. Na wikken en wegen de bus toch genomen naar het vertrekpunt van de Lower Emerald Pool. Via een verhard pad loop je door een schaduwrijke omgeving met veel planten en bomen. Na iets minder dan 1 kilometer bereikte we een (piep)kleine waterval. We vervolgde onze route naar de Middle Emerald Pool. Deze ligt 25 meter hoger dan de Lower Emerald Pool. We liepen onder een waterval door en moesten via een rotsachtig pad naar boven klimmen. Ondertussen hielden we goed de lucht in de gaten, want als het er maar iets dreigend uit zou zien, zouden we weer naar beneden gaan. We vervolgde onze weg naar de Upper Emerald Pool. Dit is de grootste van de drie waterplassen. Het bergmeertje ligt tussen een rotswand en een klein zandstrand met veel rotsblokken en planten daar omheen. Het was een flinke klim en uiteindelijk viel het ons wat tegen....

IMG_5467     IMG_5476

Toen we net boven waren, voelde we een paar druppels. Snel weer naar beneden, de bus in en terug naar de auto. We hadden het nog droog gehouden. We waren net op tijd weg, want we kregen een melding op onze telefoon met een waarschuwing van Flash Floods ongeveer 2 uur later. Dus snel op weg naar ons hotel in St. George.

1. Dorien:
    7 augustus 2016
    Wauwwwww klinkt gaaf en foto's zien er ook gaaf uit. Liefs van ons