Moab - Bryce Canyon

2 augustus 2016 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Dag 12
Datum: 2 augustus
Plaats: Moab - Bryce Canyon

Vanochtend na het ontbijt weer de auto in voor een rit van 4,5 uur. We hebben inmiddels al ruim 30 uur gereden en Iris wil wel richting een stad in plaats van al die parken..... We hebben nog 2 parken te gaan en dan zitten we weer in een stad. Voor vandaag stond Bryce Canyon op de planning. Bryce Canyon is een van de mooiste canyons van Amerika op 2700 meter hoogte. In de hoefijzervormige kloof staan door erosie gevormde muren en torens in uiteenlopende kleurschakeringen. Het meest bijzonder zijn de hoodoos, smalle rotspilaren. Je kunt met de auto het park in rijden en bij diverse uitkijkpunten stoppen. Vanaf zo'n uitkijkpunt heb je een geweldig mooi uitzicht. Het is niet goed vast te leggen op foto's, het is zo intens groot en mooi.

IMG_5353    IMG_5357

Na boven eerst onze ogen uit te hebben gekeken, zijn we via het Navajo trail pad naar beneden gewandeld. Via een bochtig pad, konden we 1,5 km afdalen. Daar kon je een geweldig mooie route lopen, tussen rotsen, bomen en eekhoorntjes. Iedere keer als je een bocht om kwam van het pad had je weer een mooi nieuw uitzicht. Gelukkig was het hier niet zo heel erg warm. Dat was ook maar goed ook, want we moesten ook weer helemaal naar boven via zo'n bochtig pad. Een Nederlander die we tegenkwamen, had ons ook het prachtige Peekaboo trail pad aangeraden. Deze 5 km extra hebben we er ook nog bij genomen. Het was wel zwaar, maar zeker de moeite waard!! De laatste kilometer moesten we via het Navajo trail weer omhoog. Pffff!!

IMG_5365               IMG_5391

Rond 18.00h waren we weer boven en zijn we naar het hotel gereden. Even in het zwembad nog gaan afkoelen en daarna nog lekker wat gegeten.