St. George - Las Vegas

5 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 15
Datum: 5 augustus
Plaats: St. George - Las Vegas

Vanmorgen waren we allemaal op tijd wakker, want het gaat gebeuren, we gaan naar Las Vegas! We zijn heel erg benieuwd wat we daar allemaal gaan zien. Na het ontbijt de koffers weer dichtgeslagen en de auto ingepakt. We weten inmiddels precies waar wat moet staan in de kofferruimte, zodat alles perfect past.

Om 10h reden we richting Las Vegas. Utah uit en via Arizona naar Nevada. De klok ging nu weer één uur terug. Onderweg gingen we van rotsgebied naar groen gebied en kwamen uiteindelijk in droog gebied aan. Omdat we al zo vroeg op pad waren, reden we eerst langs een outlet center net boven Las Vegas. Thom en Iris hebben daar goed geshopt!

Daarna door naar de stad. We waren al eerder van de snelweg gegaan, zodat we over de hele Strip (de straat van Las Vegas) konden rijden. We keken onze ogen uit! Hotels in het goud, hotels nagebouwd als New York gebouwen met een achtbaan daarin, de Eiffeltoren is nagemaakt, echt ongelooflijk wat je allemaal ziet.

IMG_5496     IMG_5507

Nadat we het hotel hadden gevonden en geparkeerd hadden gingen we het hotel in. Koffers en tassen mee en daar stonden we, midden in het casino. Wat is dit dan ??? We keken onze ogen uit! De receptie van het hotel is gewoon in het casino. De kids mogen gewoon mee, maar mogen niet te dicht bij een tafel komen. Thom vindt het helemaal geweldig! Hij kan er uren staan kijken hoeveel geld iemand op kan maken.

IMG_6332

Nadat we waren ingecheckt en alles op onze kamer hadden staan, zijn we over de Strip gaan wandelen. Het is ontzettend druk hier, voetje voor voetje loop je hier achter elkaar. Af en toe wandelen we een shoppingmall in om af te koelen. M&M store, Coca Cola winkel, grote sportwinkels, kledingzaken (ook de hele dure) alles is hier te vinden. Traditioneel gaan we in een grote stad altijd een keer eten bij het Hard Rock café, dus gisteren zijn we daar meteen geweest. Heerlijk gegeten daar, terwijl er een leuke band aan het spelen was.

Toen we 's avonds terug liepen naar het hotel was er nog een grote vuurwerk show. Die pikte we ook nog even mee. Moe en voldaan plofte we op bed, het was weer een geweldige dag! Er was één jammer puntje, we hebben slechte wifi in het hotel. Nu zitten we met een lekker bakkie koffie bij Starbucks op de wifi. Waarschijnlijk zullen we pas maandag, als we op onze volgende plek zijn, weer een verslag doen.