Las Vegas

6 augustus 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 16
Datum: 6 augustus
Plaats: Las Vegas

Na heerlijk geslapen te hebben, gingen we met de lift naar beneden. Zodra je deze uitstapt, hoor je meteen het gerinkel van de automaten en de drukte van de vele mensen die er zijn. Vanmorgen was het ontbijt tussen de gokautomaten en niet in een ontbijtzaal zoals bij andere hotels. In een koffie corner konden we uitzoeken wat we wilden eten en daarna aan tafel naast de automaten. Uiteraard werd er al flink gegokt. Bijna alles is hier 24/7. De tattooshop, die in het hotel zit, is niet 24 uur per dag geopend. Maar alle andere winkels wel, dus shoppen, koffie drinken, boodschappen doen, het kan op ieder moment dat we zouden willen.

Na het ontbijt zijn we gaan informeren of we met een helicoptervlucht over Las Vegas kunnen. We hadden geluk, er was nog plek voor ons in de avond. Om 20.10h konden we de lucht in. Spannend! Onze allereerste keer in een helicopter!

We hadden nog een outlet mall gevonden in Las Vegas, daar zijn we naar toe gereden. Inmiddels was het al weer lekker warm, rond de 40 graden, dus winkel in, winkel uit was geen straf. Na goed geshopt te hebben, zijn we weer terug gereden naar het hotel. Het was bijna tijd om richting het vliegveld te lopen.

Bij het vliegveld aangekomen, moesten we om de beurt op de weegschaal gaan staan. Het was belangrijk dat er een goede gewichtsverdeling in de helicopter zou zijn.  Na de veiligheidsinstructies te hebben gezien, was het tijd om richting de helicopter te gaan. We zaten met 8 personen in de helicopter, de piloot, 3 Zwitsers en wij. We hadden heel veel geluk met de indeling, want Thom, Iris en Rian mochten voorin. Thom naast de piloot, dat was helemaal gaaf! Ruud mocht naast het raam op de tweede rij, dus dat was ook nog een goede plek voor het uitzicht. En daar gingen we dan, de lucht in over de Strip van Las Vegas. Inmiddels werd het steeds donkerder, dus we hadden heel mooi uitzicht met alle verlichtingen die je ziet. Het was zo gaaf! Echt super!!!!

IMG_7087    IMG_7068

Op de terugweg zijn we nog langs hotel Bellagio gelopen. Daar heb je ieder half uur een mooie fontijnenshow op muziek. Daarna nog Ceasars, het duurste hotel van Las Vegas ingelopen, om even een blik te werpen hoe dat eruit ziet. Ook daar was het één grote drukte met gokkers. Het is echt niet normaal. ‘s Avonds zou daar Calvin Harris komen optreden, maar die hebben we helaas niet meer gezien. Voor ons was het een hele mooie dag geweest en tijd om plat te gaan.