Death Valley - Porterville

9 augustus 2016 - Porterville, California, Verenigde Staten

Dag 19
Datum: 9 augustus
Plaats: Death Valley - Porterville

Vandaag stond er weer een lange autorit van ruim 5 uur op de planning. We zijn onderweg naar Sequoia national park, maar hebben een tussenstop in Porterville.

We hadden de wekker om 8 uur gezet. Na het ontbijt de koffers dichtgeklapt en de auto in. De temperatuur viel toen nog mee, het was net iets onder de 40 graden. Naast ons hotel was een tankstation, dus maar gelijk de tank vol gegooid. Het zal toch niet gebeuren dat we zonder benzine komen te staan bij een graad of 45 .....

Op de weg naar de volgende bestemming, konden we nog de duinen van Death Valley bekijken. Naast veel rotsen heeft Death Valley ook veel zand. Zelfs zoveel dat er heuse duinen zijn. Die je ineens middenin het landschap ziet liggen. We zijn gestopt bij Mesquite duinen en zijn de duinen op gelopen. Iris zag daar al snel een kleine slang in het zand!

IMG_5671    IMG_5675

Daarna de auto weer in. Onderweg reden we van rotsgebied, door duin gebied, droog gebied en daarna naar groen berg gebied. We reden kilometers achter elkaar zonder iemand tegen te komen. Af en toe zagen we een aantal huizen en de brievenbussen stonden dan voor aan de straat.

IMG_5688

Het laatste uur reden we door de bergen met flinke haarspeldbochten. Het was weer een totaal andere, maar erg mooie route.  Toen we eind van de middag bij het hotel aankwamen zijn we meteen het zwembad ingedoken. Heerlijk, even niks doen. 's Avonds gegeten en lekker op tijd het bed in gekropen, want we waren allemaal erg moe.