Porterville - Sequoia - Yosemite

10 augustus 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 20
Datum: 10 augustus
Plaats: Porterville - Sequoia - Yosemite

Vanmorgen werden we wakker in het hotel. We gingen lekker ontbijten en daarna gelijk door naar Sequoia park. Dit park staat bekend om haar immens grote bomen: de reuzensequoia’s of mammoetbomen van Amerika. We moesten 2 uur rijden voor we er waren. Toen we aankwamen zagen we gelijk al allemaal hele grote bomen.

IMG_5696        IMG_5708

We gingen naar een punt waar je heel erg mooi uitzicht had, maar eerst moesten we wel naar boven lopen via een trap, heel veel trede!. Toen we boven waren had je uitzicht overeen groot deel van Sequoia. Het was super groot en mooi en je kon echt heel erg ver kijken.

IMG_5713     IMG_5711

Na het uitzicht reden we met de auto naar een boom. Niet zo maar een boom maar een boom die omgevallen was. Daar was een soort gat in gemaakt zodat je er doorheen kon rijden met de auto. Een soort tunnel dus.Na de tunnel gingen we naar de grootste boom ter wereld, de General Sherman. Hij was echt super dik en hoog. Op de foto lijkt hij misschien niet zo groot, maar in het echt is hij heel groot en mooi.

IMG_5743       IMG_5760

Er waren ook 600 kleine beren in het park! Ze hadden al op borden aangegeven dat je ze geen eten moet geven en zorgen dat ze ook niet iets bij je kunnen pakken. Ze kunnen zelfs in een auto inbreken. We hadden dus ons eten en afval goed verstopt. De bananenschillen lagen in een afvalzak achter de rugzak onder de stoel in de auto. En wat zagen we in het park?  Mensen die hun broodje met vlees lekker op een bankje in het park, waar net een beer was gezien, zaten te eten!

Toen we alles in het park hadden gezien gingen we verder naar ons volgend verblijf. Dit was wel 5 uur rijden. Iets langer dan we hadden gedacht… Na een lange reis kwamen we eindelijk aan bij de eindbestemming: park Yosemite. Hier kwamen we rond 20h aan en was het al aardig donker. We hadden een plaatsje gereserveerd in half dode, dit is een park in het nationaal park. We kregen de sleutel van onze tent! Want dit nachtje en het volgende nachtje liggen we in een tent. Het zijn een paar houten palen met een zeil eroverheen en een houte vloertje erin. We hoorde vandaag ook dat er beren, eekhoorns en ratten in het park zitten! Niet een heel fijn gevoel dus. Het eten moesten we daarom in een aparte ijzeren kist doen, buiten de tent met een groot slot er op.

IMG_5780     IMG_5781

Na alles geinstalleerd te hebben in ons verblijf, moesten we natuurlijk ook even onze tanden gaan poetsen. Iris, Rian en Ruud liepen in het donker naar buiten. Binnen 1 seconde stonden we ook gelijk weer binnen! We hoorden iets en wisten niet wat het was. Het zal toch niet??? Uiteindelijk bleek dat iemand in een andere tent een stoel verschoof haha. Je kunt zien dat wij geen echte die-hards zijn. We zijn klaar om te gaan slapen en hopen dat er geen beer naar onze tent komt .....