Las Vegas - Death Valley

8 augustus 2016 - Death Valley, California, Verenigde Staten

Dag 18
Datum: 8 augustus
Plaats: Las Vegas - Death Valley

Vanmorgen hebben we na het ontbijt de koffers ingepakt, en zijn we naar het beroemde ‘Welcome in Las Vegas’ bord gereden.

IMG_5589

Hier hadden we nog geen foto van gemaakt. Toen we daar aankwamen, waren we niet de enige. Er stond al een hele groep mensen, waaronder ook een bruidje, voor ons te wachten. Toen wij aan de beurt waren, maakte een Amerikaan een mooie foto reportage van ons.

Daarna weer de auto vol tanken en boodschappen doen, want we gingen naar Death Valley. Tijdens de tweeënhalve uur durende rit was niet veel te zien: zand, stenen, droge planten en rotsen op de achtergrond. De temperatuur liep langzaam op naar 47 graden! Rond half 3 kwamen we bij het hotel aan. Inchecken en op de kamer effe uitrusten en het internet op.

Omdat we morgen weer een langere trip voor de boeg hebben, zijn we vanmiddag toch nog even twee van de highlights van Death Valley gaan bezoeken. Eerst naar Dante’s Peak, een berg van bijna 1700 meter hoog, waar je prachtig uitzicht hebt over Death Valley. Dit hebben we dus ook weer vastgelegd.

IMG_5613     IMG_5621

Onze laatste excursie was naar Badwater. Dit is een uitgedroogd zoutmeer in het dal van Death Valley. Dit meer ligt 85,5 meter onder het zeeniveau, het laagste punt van Noord-Amerika! Wel grappig om te lezen hoe dit meer aan haar naam is gekomen, een reiziger die met zijn ezel hier voorbij kwam, zag dat zijn ezel, ondanks de enorme droogte, niet van het water dronk. Veel te zout natuurlijk, dus Bad Water.

IMG_5648    IMG_5640

‘s Avonds hebben we nog twee wasjes gedraaid. De was is hier ontzettend snel droog. We zijn tenslotte nog rond half 10 gaan eten en daarna weer ons nestje in.