Kayenta - Moab

31 juli 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 10
Datum: 31 juli
Plaats: Kayenta - Moab

Vandaag hadden we weer een wat langere rit voor de boeg. We verlieten de staat Arizona en gingen door naar Utah. Een rit van ongeveer 260 km. Er zaten 2 tussenstops in, dus dat breekt wel.

De eerste tussen stop was al na een klein half uurtje. We kwamen aan bij Monument Valley. Dit is een erg mooi woestijnlandschap met mega grote rode rotsen. We dachten hier met onze national park pass naar binnen te kunnen, maar die vlieger ging niet op. Voor $ 20,- konden we het park gaan bekijken. Uiteraard hebben we dat gedaan, want nu we er zijn, willen we het ook van dichtbij zien. Toen we de auto geparkeerd hadden, zagen we meteen de drie meest bekende rotsen (van films en reclames): West Mitten, East Mitten en Merrick Butte. Deze drie rotsen zijn ongeveer 300 meter hoog.

IMG_5127  IMG_5132

Daarna zijn we de auto weer ingestapt en zijn we via de Valley Drive (de weg die je op de eerste foto ziet) door het gebied heen gereden. Dit is een slecht onderhouden onverharde weg, erg stoffig en erg hobbelig. We kwamen voorbij de 235 meter hoge Elephant Butte en drie dicht bij elkaar staande spires, die samen The Three Sisters worden genoemd.

IMG_5111  IMG_5117

Nadat we genoeg hadden gezien, zijn we de hobbelweg weer terug gereden en onze reis vervolgd naar de volgende stopplaats, Mexican hat. De plaats is genoemd naar een rots in de buurt die op een Mexicaanse hoed lijkt. Op grote afstand zagen we inderdaad een grote rots in de vorm van een hoed.

IMG_5138

Onderweg naar Moab, onze eindbestemming van vandaag, hebben we ook nog vele mooie rotsen gezien, ongelooflijk wat je hier in de natuur allemaal ziet. Tegen 15.00h kwamen aan in Moab. Daar zijn we eerst lekker gaan eten, want dat was er nog niet van gekomen. Daarna naar het hotel gereden, ingecheckt en lekker het zwembad op gezocht.

IMG_5203