Page - Kayenta

30 juli 2016 - Kayenta, Arizona, Verenigde Staten

Dag 9
Datum: 30 juli
Plaats: Page - Kayenta

Om 8.30h zaten we aan het ontbijt. Ten opzichte van gisteren was het laat, maar voor ons toch wel vroeg. Aangezien we maar tot 9.00h konden ontbijten, konden we niet veel later aanschuiven. De mevrouw die alles aan moest vullen had er vandaag weinig zin in. Het was erg druk in het hotel, veel was op, dus als je iets vroeg, kreeg je eerst een diepe zucht te horen, daarna liep ze mopperend weg en kwam vervolgens weer mopperend terug. Alles wat we vroegen, kregen we nog wel; hadden wij ff geluk!

Een uurtje later lag de bagage weer in de auto en gingen we weer, zoals altijd, met een goed gevulde koeltas en een volle tank door. Vandaag was het maar een kort ritje van anderhalf uur. Inmiddels hebben we de rollen in de auto wat uitgebreid; Ruud chauffeur en Thom navigator. De mannen zaten voorin en de dames zaten heerlijk achterin. Onderweg hebben we niet één dorpje gezien, ongelooflijk dat je zo lang rijdt, af en toe een verdwaald huis ziet staan en verder helemaal niets.

Toen we bij het hotel aan kwamen bleek dat we de klok één uur vooruit moesten zetten. Het tijdsverschil met Nederland is nu 8 uur. Dit heeft te maken met de tijdszonegrens hoorde we van de mevrouw in het winkeltje van het hotel. We zitten nog in Arizona, maar hebben wel de tijd van Utha. Ook de mevrouw van het winkeltje vindt het nog steeds verwarrend.

Nadat we waren ingecheckt zijn Ruud en Thom een stuk gaan hardlopen. Dit viel niet mee met de warmte en de hoogte, we zitten hier namelijk 2000 meter boven zeeniveau. Iris en Rian zijn lekker aan het zwembad gaan liggen. Vanavond nog een hapje gegeten en onze relax dag zit er weer op.