Moab

1 augustus 2016 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Dag 11
Datum: 1 augustus
Plaats: Moab

Op het programma voor vandaag stond een bezoek aan Arches National Park. Dit park staat vooral bekend om zijn arches (rotsbogen) in de vorm van een brug die zich over miljoenen jaren gevormd hebben. Het was maar een kwartiertje rijden vanaf ons hotel, dus we waren er zo. De rij bij de ingang van het park viel mee. Eerst even een halt bij het visitor center om te kijken welke bogen we allemaal wilden gaan zien. Daarna de auto in en rijden maar.

De eerste stop was bij de rots de Balanced Rock. De rots is nog steeds onderhevig aan erosie, dus de kans is groot dat deze rots er over een aantal jaar niet meer is. De Balanced Rock was vanaf de weg en parkeerplaats goed te zien. Daarna reden we door naar Window Arches, Hier moesten we vanaf de auto een stukje lopen om dicht bij deze rots te komen. Dit was nog prima te doen.

IMG_5316   IMG_5240

De meest bekende boog is de Delicate Arch. Die wilden we zeker zien, dus dat was onze volgende stop. Je kon deze rots niet zien vanaf de weg. De route naar de boog was vrij zwaar. Ongeveer 2,5 kilometer lang en 146 meters omhoog, via een zandpad en rotsen naar boven.  We hadden geluk dat het nog bewolkt was, want anders was het helemaal afzien geweest.  Toen we boven waren, was het wel geweldig mooi om daar te staan, tussen die enorme rots. Wauw! Wat mooi!.

Na deze flinke klim hadden Iris en Rian al hun energie verbruikt. Moe, maar voldaan bleven zij lekker in de koele auto zitten. Thom en Ruud zijn nog bij de double Arch uitgestapt en naar de rots gelopen.

Inmiddels was het al later in de middag en zijn we weer richting het hotel gereden. Nog even aan het zwembad om af te koelen en wat chillen op de kamer. 's Avonds zijn we lekker uit eten gegaan in Moab.