Lake Havasu City

26 juli 2016 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Dag 5
Datum: 26 juli
Plaats: Lake Havasu City

Na een zeer warme nacht (we hadden de airco in eerste instantie uit gezet, maar midden in de nacht toch maar weer aan gezet) waren we al vroeg wakker. Voor 9.00h moesten we aan het ontbijt zitten, dus dat was geen probleem.

Tijdens het ontbijt kwam de vraag; wat gaan we doen vandaag?  Met de vooruitzichten op een zeer warme dag, rond de 45 graden, hadden we een dagje hotel bedacht voor vandaag.

Eerst maar lekker aan het zwembad liggen, uiteraard in de schaduw, en regelmatig een frisse duik nemen.

Rond het middaguur, inmiddels was het 47 graden! zijn we boodschappen gaan doen. In de auto en in de winkels was het heerlijk koel. We hadden lekker veel fruit gekocht voor de lunch. Toen we terug waren zijn we snel de koele hotel kamer in gedoken, voor de lunch. Het middag programma was al snel duidelijk, chillen op de kamer. Aangezien het hier zo warm is, en de was dan ook wel erg snel zou drogen, even een wasje gedraaid. Touw en knijpers hadden we mee genomen, dus voilà, de was kon drogen.

Rond een uurtje of 17.00h was het weer een beetje aangenamer buiten en hebben we het zwembad weer opgezocht. Lekker in het water, kwartiertje in de schaduw liggen en weer terug het water in, dat was het patroon.

Voor het avond eten stond pizza op het programma. Voordat we op zoek gingen naar een pizzeria, moesten we nog even tanken, want morgen hebben we weer een rit voor de boeg. Een volle tank kost hier ongeveer 25 euro, dus dat is nog eens een leuke prijs als je moet betalen.

En voor het eten wilden we nog  foto's gaan maken van de Londen Bridge. De Londen Bridge? Ja, hier staat de originele Londen Bridge!. Een zakenman uit Lake Havasu heeft in de jaren 60 van de vorige eeuw de voor afbraak bestemde Londen Bridge opgekocht. Hij heeft deze laten afbreken en hem steen voor steen genummerd per schip laten verzenden en hier weer opgebouwd.

IMG_4848                          IMG_4849

Daarna nog even doorgereden naar het meer. Gisteren waren we na het eten lekker gaan zwemmen en was het te donker om nog foto's te maken, dus vandaag nog maar even terug.

IMG_4843                            IMG_4846

Inmiddels was het bijna 20.00h en hadden we trek gekregen. Op zoek naar een pizzeria. Al snel hadden we een leuke, gezellige pizzeria gevonden. Allemaal een lekkere pizza uitgezocht, dus klaar om te bestellen. Toen we inmiddels drie pizza's hadden besteld, trok de juffrouw aan de bel. De pizza's zijn hier erg groot, die kun je makkelijk delen. Bedankt voor de tip! Uiteindelijk hadden we twee pizza's besteld, en waren we wel heel nieuwsgierig geworden of ze dan ook echt zo groot waren. Dit was het resultaat:

Inderdaad erg groot en meer dan voldoende voor ons viertjes. We hebben er heerlijk van gegeten en het was meer dan genoeg!