San Diego - Lake Havasu City

25 juli 2016 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Dag 4
Datum: 25 juli
Plaats: San Diego - Lake Havasu City

Vanmorgen weer lekker ontbeten. Daarna de tank vol gegooid en voldoende water ingeslagen, want er stond een rit van 500 km op de planning. We verlieten de stad San Diego en vertrokken naar onze volgende stop, Lake Havasu City.

Het was een geweldige route! Het eerste gedeelte was nog vrij druk, maar daarna werd het een stuk rustiger en keken we onze ogen uit. Zodra we de stad hadden verlaten, reden we de bergen in met veel rotsen en stenen. We kwamen vlak langs de grens van Mexico. Een stuk verder reden we door het platte land waar het erg groen was en de boeren flink aan het hooien waren. De temperatuur liep ook behoorlijk op. We vertrokken bij 25 graden en halverwege zaten we al op 35 graden.

Tussen Brawley en Blythe was geen enkel dorpje meer. Onderweg waren we vaak kilometers lang alleen op de weg. Ondertussen veranderde het platte land in een woestijn. Het was zo mooi! We zagen zelfs een regenboog in de wolken!

IMG_4807

Nadat we de woestijn hadden verlaten, reden we door een dor gebied heen. Ongelofelijk, hoeveel verschillende landschappen je kon zien op één route. Op een gegeven moment stonden er borden langs de weg met DIPS. Het leek of we in een achtbaan zaten, heuvel op en af, en ga maar door.

IMG_4811

Net voor de eindbestemming zijn we nog langs de Parker dam gereden. Deze dam is op de grens tussen de deelstaten Californië en Arizona en is 98 meter hoog. 72 Meter daarvan bevind zich onder de rivierbedding, waardoor de dam de "diepste dam ter wereld" is.

IMG_4818

Na ruim 5 uur rijden kwamen we aan in Lake Havasu City. We durfde de deur van de auto bijna niet open te doen, want we zagen dat de temperatuur inmiddels was opgelopen tot 43 graden! Toch de auto uit en snel het hotel in. Daar was het lekker koel. Nadat we de koffers op de kamer hadden gezet en even waren bijgekomen van de trip, zijn we op zoek gegaan naar een supermarkt. Daar wat lekkers gehaald, zodat we aan het meer konden gaan eten.

IMG_4822

Na het eten hebben we nog een frisse duik genomen, alhoewel fris, het water in het meer was erg warm. Toen de zon onder was, zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. Zo nog even lekker douche en zo weer naar bed. Morgen staat een dagje aan het water op het programma, maar hoe we dat gaan doen met deze temperaturen ??? We zullen zien morgen.

1. Ingrid:
    27 juli 2016
    Hallo daar, zijn jullie al wat gewend aan de hitte? Een beetje denk ik, toen wij er waren wisten we ook niet hoe snel we de auto of het hotel weer in moesten vluchten. Ik weet wel waar jullie uithangen, dat is wel grappig. Inderdaad vele kilometers rijden, weinig tegen komen, een hoop zand zien en dan rij je een andere omgeving binnen.
    Hier staat de vouwwagen voor de deur, ons vetrek komt steeds dichter bij. Morgen moet ik nog werken en dan begint het luie leventje. Marit is al aan het af tellen want vriendinntejs van haar zijn al op de camping en daar ziet zij foto's van. Ze ziet ze nog een paar dagen als wij aankomen en dan moet ze nieuwe vriendjes gaan zoeken, maar dat komt wel goed. Stijn treft meerdere vrienden die er nog langer zijn als wij er ook zijn dus dat is prettig voor hem. Wij moeten nieuwe vrienden maken (ha ha), loopt wel los denk ik.
    Vandaag nog met stijn naar de outlet in Roermond geweest. Toen het echt druk werd konden wij weer gaan met 3 shirtjes en 1 trui rijker voor hem. Marit en stijn hebben om en om in de tent geslapen die achter in de tuin staat, toch al een beetje vakantie.
    Fijne dagen daar, groetjes Ingrid