Lake Havasu City - Tusayan

27 juli 2016 - Tusayan, Arizona, Verenigde Staten

Dag 6
Datum: 27 juli
Plaats: Lake Havasu City - Tusayan

Vanmorgen werden we wakker in Lake Havasu City. We gingen gelijk lekker ontbijten, zodat we daarna  konden gaan rijden naar Tusayan. Ook dit was weer een mooie afwisselende route qua natuur. Van heel droog kwamen we via de bergen in mooi groen land. Op de route naar Tusayan lag de weg: Route 66. Dat is een weg die helemaal vanaf New York naar LA gaat. We zijn op die weg gestopt in het plaatsje Williams. Dit is een typisch Amerikaans stadje dat bekend staat als de “Gateway to the Grand Canyon”  Daar hebben we heerlijk wat gegeten en rondgelopen. Er Waren leuke souveniers winkeltjes en er stond nog een mooie oude locomotief.

IMG_4893​                        IMG_4902

Toen we alles hadden gezien gingen we naar onze eindbestemming. We waren mooi op tijd en konden direct inchecken in het hotel. We brachten de koffers naar de kamer  en daarna gelijk door naar het natuurpark Grand Canyon. Het Nationale Park wordt door de kloof in twee helften verdeeld, die hemelsbreed maar 16 kilometer van elkaar zijn verwijderd. Maar als je met de auto van de zuidzijde (de South Rim) naar de noordzijde (de North Rim) wilt rijden, dan moet je een afstand van  315 kilometer afleggen! Wij zijn naar de uitkijkpunten aan de South Rim gegaan. Het was heel erg groot, indrukwekkend en super mooi. We hebben hele mooie foto's gemaakt, maar het is niet vast te leggen hoe mooi het is.

IMG_4918   IMG_4914

We gingen met de auto helemaal naar boven naar alle uitkijkpunten. Toen we alle uitkijkpunten gezien hadden gingen we weer naar het hotel om wat te eten. We zijn maar heel even op de hotelkamer geweest, want we gingen weer terug naar het park om de zonsondergang te zien. Het was redelijk druk maar wel ontzettend mooi om te zien! Nu zijn we weer op de hotelkamer en gaan we zo slapen zodat we voor morgen helemaal fit zijn voor de volgende bestemming.