Tusayan - Page

28 juli 2016 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 7
Datum: 28 juli
Plaats: Tusayan - Page

Vanochtend lekker een beetje uitgeslapen en daarna de koffers weer dicht geslagen.  Vandaag stond er weer  een rit op de planning. Dit keer ééntje van ongeveer 2 uur, dus dat viel wel mee.

We moesten het eerste stuk weer langs de Grand Canyon, dus dat was geen straf. Je rijdt over een weg met links en rechts bossen en dan ineens zie je tussen de bossen de Grand Canyon, zomaar uit het niets.

IMG_4996   IMG_4999

Nadat we het nationaal park hadden verlaten, reden we door gebergte, vlakken stukken en weer gebergte. Heel veel rode rotsen zagen we onderweg en ook steeds weer stukken van de Grand Canyon.

Bijna bij de eindbestemming kwamen we langs Horse Shoe Bend. Ook dit is een natuurspektakel. We moesten eerst ongeveer één km lopen in de hete zon, maar toen kwamen we bij een kloof die de vorm heeft van een hoefijzer en het water had schitterende kleuren. De rotsen zijn fel rood, wit en grijs en het water lijkt wel fluoriserend groen. Net als bij de Grand Canyon kon je op het randje gaan staan van de kloof en keek je recht naar beneden de diepte in. Best gevaarlijk en je moet echt geen hoogtevrees hebben.  Het was weer geweldig!

IMG_5016

Inmiddels was het bijna 15.00h, tijd om in te checken bij het hotel. Koffers op de kamer, even wat eten en hop, door naar Lone rock Beach. Via de Glen Canyon Dam, de dam in de Colorado rivier, konden we naar het meer. Deze dam dient tegelijkertijd als brug en is een indrukwekkend bouwwerk.

IMG_5019   IMG_5023

Aangekomen bij het meer, zagen we weer zo iets moois. Heel helder water in middan in het meer een grote rots. Op de plek waar wij gingen zwemmen, stonden veel Amerikaanse gezinnen met grote en dan ook echt hele grote campers. In het water lag nog een speedboot en de jetski's, het maakte het helemaal compleet.

Nadat we uit gezwommen waren, zijn we langs de supermarkt gereden en hebben we lekker op de kamer wat gegeten. Nog even en we kunnen ons bed weer in, na weer een hele mooie dag!

1. Ingrid:
    29 juli 2016
    Jeetje wat een mooie dingen hebben jullie al gezien. Alle dagen leef je uit een koffer, zit je in een auto en door naar het volgende natuur spectakel. Gaat alles goed met z'n vieren? De grand canyon is niet op fotos vast te leggen, je moet er echt geweest zijn, prachtig toch? Gaan jullie ook naar Bryce canyon? Dat is ook apart, daar kan je door het gesteente/rotsen wandelen.
    Wij hebben de meeste spullen gepakt. Morgen de bak vullen van de vouwwagen en dan kunnen we zondag vertrekken. Hele fijne dagen nog. Liefs Van ons.