San Diego

24 juli 2016 - San Diego, California, Verenigde Staten

Dag 3
Datum: 24 juli
Plaats: San Diego

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt, waar Thom en Iris zelf wafels konden bakken, zijn we de auto ingestapt en naar downtown San Diego gereden waar de USS Midway in het water ligt. Dit enorme vliegdekschip heeft jaren dienst gedaan in het leger van de VS maar is in 1992 uit de vloot gehaald en is vanaf 2004 een museum.

IMG_2686

Bij bijzondere zienswaardigheden zijn er veteranen die op het schip gediend hebben en die van alles vertellen. Boven op het dek staan talloze straaljagers, bommenwerpers, helicopters en andere vliegtuigen. Onderin in het schip hebben we ook nog rondje gedaan langs de machinekamer, radiokamer, navigatiekamer, gevangenis, badkamer en slaapkamers.

IMG_4795

Na 3 uur op het schip hebben rond gekeken, reden we door naar Gaslamp Quarter. Een leuk gedeelte in de stad van San Diego, een gezellige wijk met winkeltjes en gezellige eettentjes.

IMG_4803

Toen we daar aankwamen was het er heel erg druk. Er liepen veel mensen verkleed als stripfiguur rond. navraag bleek dat de grootste beurs voor liefhebbers van stripboeken, superhelden, fantasyseries en eigenlijk alles wat met popcultuur te maken heeft, afgelopen week in het San Diego was begonnen en  vandaag was afgelopen.

We hebben wat rondgelopen in het Gaslamp Quarter en zijn daarna naar het hotel gegaan om lekker af te koelen in het zwembad.

's Avonds zijn we naar old San Diego gereden. Deze gezellige wijk bestaat met name uit mexicaanse winkeltjes en restaurants. We hebben daar gegeten bij Casa Guadalajara, een mexicaans restaurant dat al jaren achtereen door de California Restaurant Association wordt uitgeroepen tot het beste Mexicaanse restaurant van San Diego! Het was inderdaad heerlijk!

IMG_2704