Yosemite

11 augustus 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Dag 21
Datum: 11 augustus
Plaats: Yosemite

Na een hele koude nacht waren we op tijd wakker. Jippie, we hadden geen bezoek gehad van een beer of ander beest. Voordat we ons bed uit rolde was het zonnetje al lekker aan het schijnen en de temperatuur in ons huisje weer wat aangenamer. Zouden we buiten kunnen ontbijten? Toch eerst maar even navragen. Het was geen problem. Er was nu erg veel bedrijvigheid op de “camping”, dus weinig gevaar. We konden heerlijk in het zonnetje ontbijten. Daarna de bus in richting de route die we gingen wandelen. Yosimite is weer een total ander park als de voorgaande parken die we hebben gezien. Het is hier ontzettend groen, met hoge rotsen, veel bomen en watervallen. Heel erg mooi.

IMG_5786

De route die wij gingen lopen was de Mist trail. Een tocht naar een grote waterval, de Vernal fall, die tussen de 3 en 4 uur duurde. Het was weer een flinke tocht naar boven klimmen, in eerste instantie een pad, maar later via keien en een rotsachtige trap.. De eerste stop was bij een brug, onder aan een riviertje, waar je in de verte de Vernal fall al kon zien. Na weer een heel stuk klimmen kwamen we bij de tweede stop, onderaan de waterval. We zagen een regenboog in het water, onderaan de waterval, heel erg mooi!

IMG_5813   IMG_5814

Daarna het laaste stuk klimmen, op naar de top. Tjee, wat een mooi uitzicht heb je hier, geweldig! Boven lekker gaan zitten genieten van het uitzicht en bijkomen van de trip, want dit was wel pittig (met name voor de dames).

IMG_5828    IMG_5829

Daarna weer de afdaling en met de bus terug naar onze tent. Om 20h zaten we allemaal lekker fris gedoucht in de tent. Iris en Rian wilden niet weer in het donker richting de douches, want wie weet, komt er vandaag wel een beer onze kant op…. We hadden ook wat extra kleren en badlakens voor de nacht gepakt, zodat we het niet meer zo koud zouden hebben. Het is nu (20.30h) nog heerlijk warm buiten, maar straks koelt het flink af. Zo we zijn klaar om voor de tweede, en laatste, nacht in onze tent te slapen.

1. Dorien:
    13 augustus 2016
    Hahaha wat leuk geschreven weer zeg. Superspannend die nachten daar hoor!!! Mooie foto's van de watervallen. Nu weer fijn naar een hotel Rian en Iris??? Lekker rustig douchen zonder beren op je pad....