Sacramento - San Francisco

13 augustus 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 23
Datum: 13 augustus
Plaats: Sacramento - San Francisco

Na weer heerlijk geslapen en ontbeten te hebben moesten we de auto weer vol laden. Vandaag gaan we naar San Francisco! We hebben er erg veel zin in, want we hoorden leuke verhalen over deze stad.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij een outlet center, altijd leuk om te kijken of er misschien nog een koopje is. Daarna door naar de stad. We reden door een mooi bergachtig gebied, vol met wijnvelden. Er wordt in de streek rond San Francisco erg veel wijn verbouwd.

IMG_2912          IMG_5910

Een uurtje later kwamen we via de Golden Gate Bridge de stad binnen. Deze brug is meer dan twee kilometer lang en is hoog genoeg om enorme vrachtschepen eronder door te laten varen. De weg naar ons hotel was via hele steile wegen. De stad is, net als New York, ingedeeld in blokken, dus dat is wel erg handig. We hadden de weg naar ons hotel zo gevonden. De auto konden we een stukje verderop parkeren in een parkeergarage. De sleutel moesten we afgeven en dinsdag ochtend staat de auto weer voor ons klaar. We gaan de stad met de bus verkennen, dat is handiger dan met de auto.

IMG_5923

Het is hier wel een stuk kouder dan in Sacramento, het is maar 15 graden. We kwamen in onze korte broek en shirt aan, maar hebben snel de lange broek en een vest aan gedaan. Daarna de bus gepakt en richting Fisherman's Wharf gegaan. Dit is een oude zeeliedenbuurt met veel restaurants, winkels en live entertainment. We hebben daar rond gewandeld en lekker gegeten.

IMG_5937

Na het eten, zijn we nog een paar souvenirwinkeltjes binnengelopen en daarna met de bus weer terug naar het hotel.

1. Ingrid:
    14 augustus 2016
    Wat een reis hebben jullie toch, prachtig! Zelfs de.tent overleefd da's n toppertje ! Zonder bezoek van een beer, wat ook wel weer n ervaring zou zijn geweest. Toen wij in st. Francisco waren was het ook een stuk kouder dan in de andere gebieden waar we geweest zijn.
    Wij zijn gister maar Montserrat geweest: n klooster hoog in de bergen met een prachtig uitzicht. Heel steil omhoog met n treintje en dan boven ook nog n stuk lopen met het zweet op de bovenlip!! Maar zeker de moeite waard. De camping hier is langzaam leeg aan het lopen. Is helemaal niet erg want dan is er iets meer ruimte op jet strand. Marit heeft gelukkig weer n meiske op gedaan, bemiddeld door Stijn ha ha. Dus wij houden het hier nog wel even uit. Fijne dagen nog. Lieve groeten van ons