Yosemite - Sacramento

12 augustus 2016 - Sacramento, California, Verenigde Staten

Dag 22
Datum: 12 augustus
Plaats: Yosemite - Sacramento

We hebben het overleefd (letterlijk en figuurlijk)! 2 nachten in de tent. Gelukkig hadden we het niet zo koud gehad als de nacht daarvoor. Toen we vanmorgen buiten kwamen scheen het zonnetje alweer en wat hebben we toch een mooi uitzicht vanuit ons tentje!

IMG_5839

Om 9h hadden we alles weer ingepakt en konden we naar onze volgende plaats, Sacramento. Dit is de hoofdstad van California.

Eerst nog even een foto maken van El Capitan. Deze rots is een 900m hoge granieten bergwand in het Yosemite National Park. De El Capitan is vooral onder alpinisten bekend door de zeer moeilijke klimroutes op de wand.

IMG_5870   IMG_5872

Daarna via de weg door Yosemite park door naar Sacramento. In totaal duurde de trip ongeveer 3,5 uur, dus dat viel nog wel mee. Het eerste gedeelte van de reis was door bergen met veel haarspeldbochten en mooie bomen. Een stuk verderop kwamen we kwamen langs een mooi meer, Lake Tulloch. Daarna veranderde het landschap in een vlak Nederlands landschap; weilanden met grazende koeien en verre uitzichten.

Toen we bij het hotel aankwamen, was de kamer nog niet klaar. Eerst maar even lekker lunchen, dan kunnen we daarna het zwembad in duiken. Lekker een middagje niks doen.

's Avonds zijn we in het oude deel van Sacramento gaan eten. Het oude centrum ziet er nog uit zoals het vroeger was. Oude winkeltjes, cafeetjes en een oud station. Heel leuk om te zien.

IMG_5885   IMG_5894

We hebben daar heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant. Nu zijn we weer in het hotel in liggen we in heerlijke bedden, wat zullen wij lekker slapen vannacht!