San Francisco -– Morro Bay

16 augustus 2016 - Morro Bay, California, Verenigde Staten

Dag 26
Datum: 16 augustus
Plaats: San Francisco -– Morro Bay

Na 2,5 dag geen auto te hebben gereden, mochten we vandaag weer. En niet een stukje, nee, een uurtje of 5 moesten we vandaag rijden. We verlieten San Fransisco al vroeg in de morgen, want we wilden op de route nog wat dingen bekijken. Namelijk de gebouwen van Twitter, Facebook en Google. We  reden langs het gebouw van Twitter en maakte een stop bij Facebook. Daar waren we zo uitgekeken, want je kunt niet zomaar het gebouw binnen. Jammer, dan maar door naar Google. Daar zijn we ook maar langs gereden en hebben we geen poging gedaan om te kijken of we naar binnen konden.

De volgende stop was Stanford University in de buurt van Palo Alto. Op een platte grond zagen we hoe ontzettend groot deze universiteit is. We hebben daar rond gewandeld en zijn daarna weer de auto in gestapt. Het was leuk om het gezien te hebben.

IMG_6085

Daarna door naar onze eindbestemming via de Highway 1, een lange, mooie weg langs de kust. Het was vandaag een bewolkte dag. We reden regelmatig door de wolken heen. Af en toe kwam het zonnetje wel door en dat gaf meteen een heel mooi uitzicht. We kwamen over de Bixby Creek Bridge. Een heel mooi bouwwerk en de meest gefotografeerde locatie van de Highway 1. Ook maakte we een tussenstop bij de zee olifanten. Er lagen wel en stuk of 50 van deze dieren heerlijk bij elkaar op het strand.

IMG_6090    IMG_6095

Rond half 6 kwamen we aan bij ons hotel in Morro Bay. Nadat we hadden ingecheckt, zijn we een stukje gaan wandelen.  Het meest opvallende aan dit plaatsje is de Morro Rock, een 188 meter hoge vulkanische rots vlak bij de haven. Verder zijn er een aantal winkeltjes en wat restaurantjes. We hebben daar lekker gegeten en zijn hebben daarna nog een rondje gedaan, voordat we weer terug gingen naar ons hotel. Het is hier ook bewolkt en koud, hopelijk krijgen we op de rest van onze reis weer een lekker zonnetje! We zijn hier maar één nachtje en dat is ook meer dan voldoende.

IMG_6100